2004年5月17日 星期一

[翻譯] Love Song For a Vampire 吸血鬼之歌

Love Song For a Vampire  dracular (1992) by Annie Lennox


come into these arms again       回到我溫柔臂彎
and lay your body down         輕輕臥下
the rhythmns of this trembling heart  聽聞此心震顫
is beating like a drum          如鐘鼓之鳴
it beats for you             此心只為你跳動
it bleeds for you            只為你淌血
it knows not how it sounds       它不識自己的聲音
for it is the drum of drums       因它是鼓中之鼓
it is the song of songs         其鳴為聲中之聲

once i had the rarest rose       我曾擁有珍稀的玫瑰
that ever deigned to bloom       甘願為我綻放
cruel winter chilled the bud      然而寒冬凍傷苞蕾
and stole my flower too soon     奪我心愛花朵
all loniliness              我的寂寞
all hopelessness            永恆的絕望
to search the ends of time       只有至時間的盡頭尋找答案
for there is in all the world       在這世上
no greater love than mine       無人如我情癡
still falls the rain            雨雪仍舊落下
still falls the night           夜幕日日低垂
no other love. no other love......    而世上沒有更深刻的愛...
be mine forever             願你永遠屬於我

let me be the only one        願我獨享
to keep you from the cold       給你溫暖的特權
now the floor of heaven's lain     而今你置身天堂
With stars of brightest gold      頭頂星空金碧輝煌
they shine for you           星辰為你發光
they shine for you           為你閃爍
they burn for all to see        燃撓自己換取目光
come into these arms again      請回到我懷中
and set this spirit free         釋放這禁錮已久的靈魂
set it free set it free set it free    放他走 讓他離開 放他自由吧
set it free               放他自由

---
據說是Annie Lennox為電影德古拉唱的歌(片尾曲?)
之前在kkcity上有人po了求譯的時候順手翻的。
試聽過,不太合我的味;
不過看到有人給了不錯的評價……見仁見智囉。

自已翻完的心得……

夠狗血吧XD

______過去回應_____________

http://vamplilit.narod.ru/lovesong.htm
這個網頁的背景音樂就是這首……
不過彈得有點糟。
良夜 於 May 18, 2004 01:17 AM 回應

閱讀全文/咻地捲起文章

沒有留言: